Sunday 17 February 2019

Security Door @ Safety Door Tahun 2019

Assalamualaikum w.b.r


Hari ini saya kongsikan info berkenaan dengan kos untuk memiliki security door @ safety door. Baru-baru ini saya bercadang untuk pasang pintu tersebut di rumah saya. Saya mencari pintu jenis Single Layer Door 5 ft x 7 ft (one & half door).
Setelah membuat survey, boleh dirumuskan 2 perkara yang perlu diambilkira dalam pemilihan kualiti iaitu bahan pintu dan kekuatan set kekunci. Bahan pintu sebahagian besar adalah daripada besi. Bagi bahagian corak pada jeriji sahaja yang berlainan iaitu daripada besi atau rock iron ataupun stainless steel. Set kekunci pula bergantung kepada pembekal yang menjual pintu tersebut.
Berikut saya sediakan rumusan survey saya di dalam bentuk jadual:


Pembekal
Kualiti Pintu
Kualiti Kekunci
Harga (RM)
Top Security Door
Terbaik
Terbaik
4,100 – 4,800
Red Rhino
Terbaik
Terbaik
2,900 – 3,500
New Edge
Terbaik
Baik
2,850 – 3,400
YSE
No Info
No Info
3,000 – 3,700
* harga berdasarkan model Single Layer Door 5 ft x 7ft (One and Half Door)


Setelah buat survey, saya telah memilih pintu jenama Red Rhino kerna syarikat berkenaan telah berikan tawaran harga yang istimewa dan ada hadiah lagi. Untuk makluman, security door ini bukanlah pintu kebal yang memberi maksud pencuri tidak dapat akses ke dalam rumah. Ianya hanya alat bagi melambatkan masa kerja jahat mereka sahaja. Ini adalah sebahagian syarikat yang membekal security door yang saya jumpa di carian google dan berkesempatan pergi ke kedai mereka. Semoga info ini dapat memberi manfaat kepada anda.
Akhir Kalam, berbelanjalah mengikut budget anda sendiri dan kualiti tidak diketepikan. Bijak membeli, Menang mamakai.

No comments:

Post a Comment